مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 19:002023-01-29اقتصادي

بختی که با آب باز شد 


با تصویب کمیته احیای بختگان و به دستور استاندار فارس، 30 میلیون متر مکعب حقابه تالاب بختگان رهاسازی شد و روز شنبه هشتم بهمن، بلاخره به مقصد رسید.

- طی آیینی با حضور فعالان زیست محیطی و اصحاب رسانه فارس، حقابه تالاب بختگان که در سال های پربارش میزبان هزاران فلامینگو و پرندگان آبزی بود، رهاسازی شد و در مراسمی دیگر، جشن رسیدن این حقابه به مقصد، برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست فارس در حاشیه آیین ورود آب به تالاب بختگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این رویداد با همراهی خوب مردم اجرایی شده است.

عطا پورشیرزاد ابراز امیدواری کرد که همکاری های مردم با این طرح ادامه دار باشد تا بتوان نسبت به ارائه آب مناسب به تالاب بختگان اقدام کرد.

او عنوان کرد: با توجه به ورود آب و احیای دوباره تالاب بختگان، شاهد کاهش ریزگردها در منطقه خواهیم بود و نهایتا با کاهش ریزگردها هم شاهد کاهش بیماری و افزایش سلامتی مردم در مناطق اطراف تالاب خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در خصوص حجم ورودی آب به تالاب بختگان هم گفت: هنوز اندازه گیری لازم در خصوص ورود آب به تالاب بختگان انجام نشده اما قرار است فعالیت های هیدرومتری در تالاب بختگان اجرایی شود تا شاهد میزان دقیق ورود آب به تالاب بختگان باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بختی که با آب باز شد 

بختی که با آب باز شد